Larz Kristerz i rödvita kostymer

Dansbandet Larz-Kristerz i samarbete med Landshypotek Bank

Landshypotek Bank är ny stolt partner till folkfesten Svenska Dansbandsveckan i Malung. I samband med att årets vecka drar igång nu på söndag har banken inlett ett samarbete med det populära dansbandet Larz-Kristerz på temat ”hemma”.

Vad är hemma för dig? I snart 200 år har Landshypotek Bank varit med och finansierat företag och numera även boende runtom i Sverige.

Landshypotek Bank är i år partner till Dansbandsveckan, en folkfest som lockar ca 100 000 besökare från hela landet, och banken har nu också inlett ett samarbete med dansbandet Larz-Kristerz, som mellan sina välfyllda turnéscheman känner sig starkt hemma i Älvdalen.

På så sätt liknar Larz-Kristerz många andra svenskar. Tidigare undersökningar visar att fler som bor runt om i landet trivs bättre med sitt boende, i sin omgivning samt får större möjligheter att utveckla sina fritidsintressen än storstadsboende.

– Larz-Kristerz symboliserar verkligen den känsla som majoriteten av svenskarna har, men som kanske inte alltid märks i det vi pratar om när så många utgår från landets få storstäder. Bandmedlemmarna visar ständigt stoltheten och tryggheten som finns i hemmet. De tar vara på möjligheterna som öppnas när det egna ”hemma” sätts i centrum, säger Tomas Uddin, marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank.

Trond Korsmoe och Peter Larsson från Larz-Kristerz medverkar nu i flera filmer som sätter hemmet och platsen vi bor på i centrum. De första filmerna går redan nu att ta del av på Landshypotek Banks hemsida, Youtube och via bankens sociala medier.

Samarbetet kommer också att märkas under Dansbandsveckan, som pågår nästa vecka, 14-20 juli. Banken har skänkt en friggebod som Larz-Kristerz målat och inrett med allt det som format deras bild av ”hemma”. Den specialdesignade friggeboden går i nästa vecka att besöka på Dansbandsveckans festivalområde och den kommer sedan att auktioneras ut till förmån för välgörenhet via Tradera under kategorifliken "Välgörenhet".