Korg med äpplen

Med Gilla landet visar Landshypotek Bank vägen till upplevelser värda en omväg

Lagom till skolavslutningar och semesterstart gör Landshypotek Bank det lättare för alla att upptäcka platser och upplevelser värda en omväg. Nu presenteras ”Gilla landet” som guidar till entreprenörskap och upplevelser runt om i landet.

Under våren har Landshypotek Bank uppmärksammat lantbrukare, gårdar och företagare genom tävlingen "Din gård - Din möjlighet". Intresset har varit stort. Hundratals gårdar deltog och nästan 40 000 gick in och röstade på sina favoriter. Den webbaserade ”guide” och karta som nu lanseras tar detta vidare och gör det enkelt för semesterfirare i hela landet att själva upptäcka utflyktsmål, gårdsbutiker och evenemang i sin närhet. Vägvisaren nås via www.landshypotek.se/gillalandet/

– Det finns ett stort intresse för att semestra hemma och upptäcka sitt närområde. Med vår satsning "Gilla landet" vill vi på Landshypotek Bank bidra till att fler får upp ögonen för allt det inspirerande som finns att upptäcka runt knuten, berättar Tomas Uddin, marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank.

Sedan 1836 har kooperativ-ägda Landshypotek Bank finansierat satsningar på den svenska landsbygden. "Gilla landet" är bankens senaste initiativ för att uppmärksamma mångfalden av allt det företagande som finns långt bortom stadskärnorna.

– "Gilla landet" handlar om att bjuda in fler att upptäcka mer av landet vi bor i samtidigt som vi hjälper landsbygdens entreprenörer och lokala eldsjälar att nå ut till en bredare publik, fortsätter Tomas Uddin.

Via kartan som finns på Landshypotek Banks hemsida, går det att hitta över 200 gårdar och andra upplevelser utspridda över hela landet som är väl värda en dagsutflykt eller som ett kul stopp på väg till sommarstugan. Här ges chans att upptäcka allt från närproducerade smaker till äventyrsupplevelser och rena studiebesök. Allt i linje med Landshypotek Banks tro på ett rikare liv på landet. "Guiden" kommer under sommaren att kompletteras av utvalda evenemangstips via bankens sociala mediekanaler.

Läs mer om Landshypotek Bank på www.landshypotek.se och använd "Gilla landet"-guiden genom att bokmärka sidan www.landshypotek.se/gillalandet/