Landshypotek Bank i ny säsong med Sveriges Skönaste Gårdar

Landshypotek Bank medverkar även i årets säsong av TV-programmet Sveriges Skönaste Gårdar. Helena Silvander, kreditchef på Landshypotek Bank, är jurymedlemmen som bedömer gårdarnas ekonomiska potential. I morgon bedömer hon gårdarna i Jämtland, när första säsongsfinalen spelas in i Östersund.

Nu börjar inspelningen av nya avsnitt i Sveriges Skönaste Gårdar för TV4. I serien tävlar familjer från gårdar i Sverige om att ta fram en ny produkt baserad på råvaror som finns på den egna gården. Produkten bedöms sedan av en jury utifrån kriterier som smak, nytänkande och ekonomisk potential.

Landshypotek Bank medverkar i programmet med jurymedlemmen Helena Silvander. Som kreditchef på jord- och skogsbrukarnas egen bank arbetar hon dagligen med att bedöma, utveckla och stötta entreprenörskap på landsbygden. Nya innovationer och företagsamhet på landsbygden som visas prov på i programmet kommer att vara avgörande för landsbygdens utveckling.

- Det finns en så stor kraft, uppfinningsrikedom och företagsamhet på landsbygden. Vi möter den varje dag när vi på Landshypotek Bank finansierar satsningar på landsbygden. Programmet visar på ett bra sätt den kraften, säger Helena Silvander.

Nästa säsong kommer att sändas i TV4 i december och inspelning av de programmen sker nu i augusti-september.

I denna säsong är det familjer i Jämtland, Västmanland och Sörmland.

Här äger inspelningen rum:
29 augusti - Jamtli i Östersund
5 september - Västerås slott
12 september - Katrineholm (lokal fastställs inom kort)