Pressinbjudan: Konsumentens makt för förändring i fokus i Almedalen

Allt fler gör värderingsstyrda val med sin konsumtion. Den senaste tiden har det märkts tydligt vid köttdisken, men det gäller också vid val av finansiella tjänster. Landshypotek Bank sätter konsumenternas makt för förändring i fokus i Almedalen. Seminarium: Konsumenten har makt att göra gott Tid: 1 juli, 12-13 (enklare förtäring från kl 11.30). Plats: Clarion Hotel Wisby.

Samhällstrenden är tydlig: med konsumtionen vill allt fler göra goda handlingar och sedan vill man dela handlingen med andra, ofta i sociala medier. Konsumentmakten får stor inverkan på samhället och ställer krav på företagen.

Landshypotek Bank sätter konsumentmakten i fokus under årets Almedalsvecka. Vid ett lunchseminarium 1 juli diskuterar en bred panel konsumentmakten, som samhällstrend och med exempel på hur företag i praktiken möter den.

Ida Hult, etnolog och expert på konsumentbeteende, inleder seminariet. I panelen deltar Sasja Beslik, chef för ansvarsfulla investeringar Nordea, Åsa Domeij, ansvarig för miljö och socialt ansvar på Axfood (Willys och Hemköp), Arne Forstenberg, VD Global Focus och Annika Vangstad, marknads- och utvecklingschef Landshypotek Bank.

Mer information: www.landshypotek.se/almedalen2014