Pressinbjudan: Landshypotek bjuder in till årets stora medlemsmöte

Nu är det dags för årets stora medlemsmöte. Regionmöte 2018 i Landshypotek Ekonomisk Förening äger rum på tio platser runt om i landet. För medlemmarna i regionen Wermland hålls regionmöte tisdag den 20 mars på Borgvikskvarnen. Regionmötet är årets viktigaste mötesplats för medlemmarna som tillsammans äger Landshypotek Bank.

Under mötet kommer Bengt Gustavsson, entreprenörsinspiratör och eldsjälspyroman prata om hur man blir den bästa versionen av sig själv, tillsammans med andra.

På mötet får medlemmarna också ta del av det som händer i sin egen bank, Landshypotek Bank, den bank som de själva äger genom sin ekonomiska förening. Regionmötet ger även en möjlighet till medlemsdialog om utvecklingen i banken. Mötet hålls tisdag den 20 mars med start kl 18.00 på Borgvikskvarnen i Borgvik utanför Karlstad.

Landshypotek Bank har blivit en bank för allt fler. Under hösten gjorde banken en lyckad introduktion på bolånemarknaden och allt fler flyttar sitt bolån till den värderingsdrivna banken.

Catharina Åbjörnsson Lindgren, tf VD och Anna Lundin, tf distriktschef, berättar om utvecklingen i banken och vad som händer på den lokala marknaden. Bankens resultat presenteras. Bernt Karlenäs, regionordförande och Erik A. Eriksson, representant från föreningsstyrelsen berättar om föreningens aktiviteter och utveckling under året inklusive ekonomi och förslag till utdelning 2018.

Landshypotek Bank säkerställer tillsammans med sina kunder att det finns finansiering av svenska gårdar och att överskott i banken hålls inom näringen. I år förslås en utdelning på 153 miljoner kronor till medlemmarna, där 8,7 miljoner kronor går tillbaka till medlemmarna i regionen Wermland.

Mötet äger rum tisdag den 20 mars med start kl 18.00 på Borgvikskvarnen.

Välkomna!

Läs mer om årets möten och spännande program här

För mer information kontakta:
Sofie Essayh, Kommunikatör och presskontakt, Landshypotek Bank, 070 2851363