Landshypotek Bank blir huvudpartner till tävlingen Sveriges mysigaste hem 2019

Tävlingen Sveriges mysigaste hem blev en succé förra året. Över 2 500 familjer skickade in bilder från sitt eget hem över hela landet. Mer än 375 000  röstade engagerat på sin favorit. I år arrangerar tidningen Villalivet tävlingen för andra året.  Nu med Landshypotek Bank som huvudpartner.

– Det är kul att vi tillsammans med Villalivet kan göra en satsning på Sveriges mysigaste hem. Idag pratas det väldigt ofta om boendet som en investering. Vi välkomnar alla initiativ som istället sätter fokus på att lyfta boendet som ett hem där vi svenskar trivs och där husägare ser till skapa en riktig bra livsmiljö för sig själva och sina familjer. Där har vi vårt engagemang och jag hoppas att många husägare runt om i landet också har det och nu tar chansen att stolt visa upp det engagemanget och vad de gjort i sina hem för att trivas, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.

Tävlingen började med första numret av tidningen Villalivet som landade i brevlådan hos över 2 miljoner villaägare i februari. I tidningen uppmanas läsarna att skicka in bilder som beskriver det mysiga med deras hem. Villalivets jury och Villalivets läsare väljer sedan en direktfinalist och en regionsfinalist för varje nummer från mars till juni som går vidare till final. Därefter får läsarna rösta fram en vinnare i varje region.

– Vi är glada att kunna fortsätta med vår tävling som blev en succé redan första året och det känns extra kul att vi har fått Landshypotek Bank som en av våra huvudsponsorer eftersom de, likt oss, ser till hela landet och inte blott storstadsregionerna, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.

Alla hem är välkomna att vara med i tävlingen och har chansen att vinna priser till ett värde av 200 000 kr.

Vi har nu fått in mer än 50 000 röster på en väldigt kort tid och jämför vi med föregående år så ligger vi klart bättre till. Kvalitén och nivån på bidragen är redan mycket högre än fjolåret samtidigt så ser vi tydligt att engagemanget hos deltagarna är större på sociala medier. Framförallt på Instagram, avslutar Jonas Natt och Dag.

För ytterligare information kontakta gärna:

Sofie Essayh, kommunikatör och presskontakt, Landshypotek Bank, 070-285 13 63, sofie.essayh@landshypotek.se 

Jonas Natt och Dag, marknadschef, Villalivet, 0733-21 31 60jonas.nattochdag@villalivet.se