Landshypotek Bank stärker kundernas möjlighet att skydda sig mot bedrägerier

Bedrägerier där kriminella försöker lura till sig pengar och känslig information är ett växande samhällsproblem. Landshypotek Bank fortsätter att prioritera kundernas trygghet och säkerhet. Nu ges kunderna möjlighet att själva välja att fördröja alla sina överföringar. 

Landshypotek Bank arbetar löpande med att förbättra sina säkerhetsprocesser och är aktiva i förebyggande insatser mot bedrägerier. Bland annat samarbetar Landshypotek med andra banker inom ramen för Bankföreningens informationskampanj Svårlurad.

Ökad kunskap och vaksamhet hos kunderna är viktig, då bedrägerier ofta bygger på att bankkunder blir lurade att göra legitima överföringar till bedragare. 

Nu finns också möjlighet för bankens kunder att välja att fördröja alla sina överföringar – en individuellt förvald inställning som försvårar tillgången för kunden att snabbt göra transaktioner men som ger ökad möjlighet att stoppa en transaktion som kunden känner inte blev rätt.

Kontakta för ytterligare information

Jonas Feinberg, presskontakt Landshypotek Bank, 070-349 24 10, jonas.feinberg@landshypotek.se

Om Landshypotek

Landshypotek har varit i kraftig tillväxt de senaste åren, som ledande bank inom jord- och skogsutlåningen och som utmanarbank inom bolån och spara. Kunderna uppskattar den enkla och öppna banken med transparenta villkor inom bolån och spara, liksom den kundnära kompetensen och cirkulära affärsmodellen inom jord och skog. Med tydliga värderingar upplevs banken för allt fler kunder som ett starkt alternativ på bankmarknaden. Landshypotek grundades 1836. Banken ägs av jord- och skogsbrukskunderna, och verkar över hela landet.

;