Larz-Kristerz i nytt samarbete med Landshypotek Bank för att möta dansbandspubliken – live över nätet

2019 gick Landshypotek Bank in som ny partner till Dansbandsveckan och samtidigt inleddes ett samarbete med det folkkära dansbandet Larz-Kristerz. I år sätter coronapandemin stopp för den sedvanliga dansbandsveckan på plats i Malung. Men samarbetet mellan Larz-Kristerz och Landshypotek Bank fortsätter. Under vinjetten "Hem till dig" går det att vinna ett möte med bandet - live över nätet.

  – Vi vill självfallet bibehålla kontakten med dansbandspubliken och Larz-Kristerz vill fortsätta möta sin stora fanskara även när alla publika spelningar är lagda på is. Ur detta har ett nytt samarbete för i år växt fram, säger Tomas Uddin, Marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank.

Vinn ett möte med Larz-Kristerz - live över nätet

Nu öppnar Larz-Kristerz och Landshypotek Bank för en satsning som kallas Hem till dig. Med start måndagen den 29:e juni välkomnas alla att dela sina bästa Larz-Kristerz-minnen på hemtilldig.landshypotek.se med möjligheten att vinna ett personligt möte och låtframförande med bandet – live över nätet – senare i sommar.

  – Vi saknar vår publik. Att istället få möjligheten att dela en massa minnen och komma hem till några av dem personligen över nätet är jättekul, säger Peter Larsson, sångare och kompgitarrist i Larz-Kristerz.

Det händer vecka för vecka i grova drag

  • 29 juni – 22 juli kan alla som vill, och är över 18 år, börja dela med sig av sina minnen med Larz-Kristerz på kampanjsidan med adressen hemtilldig.landshypotek.se och i sina egna sociala medier och alla kan visa sitt gillande och hjärta sina favoriter.
  • De minnen som Larz-Kristerz gillar mest plockas sedan ut och vinnarna kontaktas därefter.
  • Den 27 juli kommer Larz-Kristerz hem till var och en av vinnarna på ett personligt möte, live över nätet, där det bland annat bjuds på en spelning av favoritlåten.

Bakgrund:
Med start 2019 inleddes ett långsiktigt samarbete med Dansbandsveckan när Landshypotek Bank gick in som ny stolt partner.

  – Dansbandsveckan är ett lysande exempel på ett engagemang som skapar arbetstillfällen och bidrar till turistnäring, kommunintäkter och ortens idrottsklubbar. Det är fantastiskt att vara en del av den rörelse som både veckan och hela dansbandssverige är, kommenterade Tomas Uddin när partnerskapet offentliggjordes.

Samtidigt påbörjades ett samarbete med Larz-Kristerz, där bandmedlemmarnas tolkning av ”hemmet”, i form av en egendesignad friggebod, gjorde stor succé under själva Dansbandsveckan och historien om den spreds långt utanför Malung. Friggeboden auktionerades sedan ut till högstbjudande på Tradera och intäkten skänktes oavkortat till Musikhjälpen. Efter det har kontakten med Larz-Kristerz hållits vid liv. Bland annat blickar bandmedlemmen Peter Larsson ut från omslagsbilden på det senaste numret av Landshypotek Banks kundmagasin Ett rikare liv: och presenteras i ett personligt reportage i tidningen.