Jennie Persson från Hagfors i Värmland vann digital spelning och hembesök med Larz-Kristerz

Bild LarzKristerz spelning digitalt hembesk

När vårens och sommarens spelningar ställdes in steppade Larz-Kristerz upp takten i armkrok med Landshypotek Bank för att möta fansen på nya sätt. Resultatet blev personliga möten, delade minnen och digitala livespelningar från basistens veranda i Älvdalen. En av vinnarna av ett hemsök är Jennie Persson från Hagfors med veckogamla dottern – bandets i särklass yngsta fan.

Över 1,2 miljoner personer över hela landet bjöds in att i sociala medier tävla om ett digitalt hembesök och en egen spelning av sin favoritlåt med Larz-Kristerz. Instrumenten riggades upp på verandan hemma hos basisten Trond i Älvdalen. Varje vinnare ringdes upp för ett personligt möte och låtframförande.

Nu går det att följa med på det andra av tre härliga hembesök som görs publika via sociala medier och YouTube – mötet med Jennie Persson.

Larz-Kristerz är favoriterna och för Jennie slog det personliga hembesöket med bandet allt och ”är bättre än att vinna 1 miljon på Postkodlotteriet ” hälsar hon. Men det är inte första gången de möts. Larz-Kristerz spelade på hennes 30-årskalas – en kväll som också resulterade i att låttiteln ”Det måste gå att dansa till” tatuerades in på foten.

– På detta vis är de alltid med mig, säger Jennie som också passade på att introducera Larz-Kristerz för sin yngsta fan under hembesöket – den veckogamla dottern som dagen till ära var iförd en Larz-Kristerz body.

Alla delade minnen finns att ta del av på hemtilldig.landshypotek.se.

I likhet med många andra artister har Larz-Kristerz i år fått ställa in sina publika spelningar på obestämd tid. Men utifrån en längtan att bibehålla kontakten med fansen föddes tanken: Om inte publiken kan komma till bandet, får bandet komma till publiken.

Det var i våras som idén kläcktes att försöka rädda årets dansbandssommar genom att göra det möjligt för några fans att möta bandet hemma – digitalt, live över nätet. Så föddes tävlingen "Hem till dig".

Alla med härliga, roliga, annorlunda minnen av och med Larz-Kristerz uppmanades att dela med sig av dessa.

Aktiviteten ”Hem till dig” är en fortsättning på bandets samarbete med Landshypotek Bank:

– Det finns en fantastisk kraft i dansbandsverige. Här finns en känsla och ett engagemang som vi känner igen oss i. Det handlar om gemensamma upplevelser, minnen och ett bultande hjärta för att trivas och må bra hemma oavsett var man bor i Sverige. ”Hem till dig” har varit ett sätt att göra det möjligt att dela och sprida den känslan till fler, säger Tomas Uddin, marknads- och kommunikationschef på Landshypotek Bank.

Pressbild: Larz-Kristerz gör digitalt hembesök med spelning (fotograf Helena Igwe)

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank grundades 1836 och är till utlåningen en av de tio största bankerna i Sverige. Historiskt lånar kunderna till jord och skog men banken växer nu även inom bolån till hus samt sparande. Landshypotek Bank ägs av dess cirka 38 000 jord- och skogsbrukskunder organiserade i en ekonomisk förening, och har drygt 200 medarbetare på orter över hela landet.

Kontakta för mer information