Pressinbjudan: Prisutdelning av Årets landsbygdsföretagare i Skåne

Nu på onsdag delas utmärkelsen Årets landsbygdsföretagare i Skåne ut vid en prisutdelning på Filkesboda Gård i Arkelstrorp utanför Kristianstad.

Tid: Onsdag 29 september kl. 11.00
Plats: Mjönäsvägen 1520, Arkelstorp, Kristianstad
Länk till karta: Klicka här

Möt årets vinnare
Louise Blissing och Fredrik Pettersson har av Landshypotek Ekonomisk Förening utsetts till Årets landsbygdsföretagare i Skåne. De får utmärkelsen för att på ett föredömligt sätt och med innovativt goda idéer ha byggt upp en diversifierad verksamhet på Filkesboda Gård utanför Kristianstad.

Filkesboda Gård är idag ett välbesökt utflyktsmål med naturupplevelser, gårdsbutik och viltslakteri. Råvarorna kommer till stor del från gårdens egen produktion av vilt från egna hägn och inköp från jägare i Skåne, Blekinge samt Småland. Även nötkött från röd angus produceras och förädlas.

– Det här känns jättekul! Både jag och Louise jobbar veckans alla dagar med att utveckla verksamheten på gården, och att få det här priset känns som en bekräftelse på att det vi gör är viktigt för landsbygden, säger Fredrik Pettersson som tillsammans med sin fru Louise Blissing driver Filkesboda Gård.

Mer om priset
Utmärkelsen Årets landsbygdsföretagare syftar till att stimulera och uppmärksamma entreprenörskap och företagande inom de gröna näringarna. Priset är instiftat av Landshypotek Ekonomisk Förening Region Skåne och Landshypotek Bank.

Kontakta för mer information och om ni vill vara med på prisutdelningen:
Jonas Feinberg, presskontakt Landshypotek Bank, 070-349 24 10