Vi har, under september, uppdaterat våra Allmänna villkor för Internetbanken. Förutom redaktionella ändringar har följande förändringar genomförts:
En behörig utgivares villkor för BankID respektive mobilt BankID gäller i tillägg till de allmänna villkoren för Internetbanken. Se punkten 1 i villkoren.
Kraven på Användarens hantering av sin personliga kod för BankID respektive Mobilt BankID gäller även i tillämpliga delar beträffande engångskoder, lösenord m.m. Med engångskoder menas exempelvis de koder som Säkerhetsdosan genererar och som visas i Säkerhetsdosan efter det att Kontohavaren har angett sin PIN-kod i Säkerhetsdosan. Se punkten 3.3 i villkoren.
Du som är kund idag hittar dina aktuella villkor genom att logga in Internetbanken. Som ny kund hittar du de aktuella villkoren här.
Som inloggad i Internetbanken kan du sköta dina bankärenden när det passar dig. Du kan bland annat:
- Skicka meddelande till kundservice
- Se saldon, avier, årsbesked och andra dokument
- Utöka lån och välja ny bindningstid
- Öppna sparkonto
En kund som är juridisk person får tillgång till Internetbanken och dess tjänster genom att utse en
behörighetsadministratör. En behörighetsadministratör loggar in med BankID och får tillgång till Landshypoteks Internetbank och kan där bland annat ta del av kundens engagemang, disponera konton och administrera krediter med mera. Det är bara den som är behörighetsadministratör som kan lägga till och ta bort behöriga användare eller begränsa behörig användares tillgång till Internetbanken.
För att anmäla en behörighetsadministratör behöver kunden göra en skriftlig anmälan.
Gör så här:
- Ladda ner denna blankett: Anmälan-Ändring Behörighetsadministratör Internetbanken företag.pdf
- Fyll i blanketten.
- Skriv ut och signera blanketten. Blanketten ska vara underskriven av firmatecknare.
- Skicka blanketten tillsammans med kopia på id-handlingar samt aktuellt registreringsbevis till oss. Du hittar postadressen på blanketten.
I Landshypoteks Internetbank kan du bekvämt sköta dina bankärenden under de tider som passar dig. Genom att logga in med ditt BankID kan du se saldon, transaktioner, föra över pengar och öppna nya sparkonton. Du kan också utöka dina lån i vår digitala låneansökan, och välja ny bindningstid när det är dags för villkorsändring av dina befintliga lån. Behöver du som befintlig kund i Landshypotek Bank komma i kontakt med oss, så går det utmärkt att i Internetbanken skicka ett Meddelande.
Det finns flera utgivare av BankID och mobilt BankID. Kontakta din transaktionsbank för att få hjälp. Det finns BankID på fil, på kort eller mobilt BankID. Vilka varianter respektive bank utfärdar varierar, läs gärna mer på deras hemsidor.